2015. január 5., hétfő

Rachel Hawkins - Démonüveg (Hex Hall 2.)

Könyvmolyképző
304 oldal
  
– Vandy azt magyarázta, hogy a boszorkányok úgy tettek, mintha megfulladtak volna, amikor vízbe dobták őket, aztán a kiszabadították magukat a varázserejükkel. Azt akarja, hogy elsüllyedj, és szabadítsd ki magad.
-A süllyedés menni fog… de a többiben nem vagyok biztos.



Sophie Mercer azt hiszi magáról, hogy boszorkány, és ezért került be a Hex Hallba, a kiskorú prodigiumok (vagyis boszorkányok, alakváltók és tündérek) javítóintézetébe, de rájön a családi titokra, és arra, hogy Archer Cross, aki iránt gyöngéd érzelmeket táplál, A Szem ügynöke. Azé a csoportosulásé, aminek egyetlen célja, hogy a prodigiumokat eltöröljék a föld színéről.
Kiderül az is, hogy Sophie a világon élő két démon egyike –a
másik démon az apja. De ami még ennél is rosszabb, hogy olyan varázserő birtokába került, ami éle
tveszéllyel fenyegeti a szeretteit. Ezért úgy dönt, hogy Londonba megy, és aláveti magát a Megfosztásnak, annak a veszélyes rituálénak, ami során vagy a varázserejét veszti el örökre, vagy az életét.

De amikor Angliába érkezik, megdöbbentő felfedezést tesz. Kiderül, hogy az új lakótársai is démonok. Valaki démonokat ébreszt, méghozzá azzal a hátsószándékkal, hogy felhasználja az erejüket – és nem biztos, hogy jó célokra. Eközben A Szem Archer Cross segítségével tovább vadászik Sophie-ra, de Sophie már nem érez a fiú iránt semmit. Vagy mégis?

Thorne Abbey ahogy én elképzeltem
A sorozatnak ez a része nem a Hex Hall-ba játszódik, hanem Angliában. Sophie az első könyvben történt események miatt szeretne részt venni a Megfosztás rituáléján viszont édesapja rábeszéli, hogy töltse vele a nyarat mielőtt döntést hozna. Így kerül a lány egy vidéki kastélyba, a Thorne Abbey-ba.

"Több mint 900 000 négyzetméter lakótér, háromszáznál több szoba, ebből harmincegy konyha. Kilencvennyolc fürdőszoba. Háromszázötvenkilenc ablak. Kétezer-négyszázhetvenhat villanykörte…"

Viszont Sophie itt sem kerüli a bajt és újabb kalamajkába kerül de nem egyedül. Az utazáson vele tart vámpír barátnője Jenna és még Call is.
A sorozat ennek a része sokkal jobban tetszett mint az első. Az első részben inkább megismerkedhettünk a szereplőkkel és remek bevezetése is volt a további eseményeknek. A trilógiáknál a második rész szokott általában a legkevésbé tetszeni, mivel általában kevesebb az izgalmas rész -legalábbis amiket én eddig olvastam így volt- viszont ez a könyv sokkal akciódúsabb volt mint az előző de a humor itt sem maradt ki. Ebben a részben is Sophie szemszögéből ismerjük meg a történéseket, akinek mindig van valamilyen vicces, élcelődő kommentálása pont mint az előző részben is ami miatt én annyira megkedveltem. Az első rész könnyed bevezetés volt, ez a rész pedig már átment komolyabb hangulatúvá, ahogy Sophie minél több mindenre derít fényt.
Sophie 
Ami miatt nem volt teljesen tökéletes nekem a könyv az amiatt volt, hogy az írónő megpróbált belecsempészni egy szerelmi háromszöget de elég hamar kiderül kit választ a lány így teljesen feleslegesnek tartottam. Call nagyon kedves, jóképű és rejtélyes de a kémiát hiányoltam közöttük és úgy éreztem Sophie is csak próbálta rábeszélni magát, hogy érzelmeket érezzen a fiú iránt. Archer ebben a részben nem szerepelt sokat de minden közös jelenetét Sophie-val imádtam. A harmadik részben majd kiderül ki lesz Sophie választottja van rá ötletem de még bármi megtörténhet.

 – Miért van az – suttogtam a szájának néhány pillanattal később – , hogy mi mindig olyan undorító, koszos helyeken smárolunk, mint a pince vagy a lepukkant malom?

A befejezést nem nevezném függővégnek de olyan véggel zárul, hogy kíváncsivá tegye az olvasót de Sophie ahogy cselekedett a végén az nekem ellentétes volt az eddigi tetteivel. Összességében nekem nagyon tetszett és kedvenceim közé tartozik bátran ajánlom mindenkinek és szerintem akik az első részért nem voltak annyira elragadtatva nyugodtan adhatnak még egy esélyt a második résznek mert sok eltérés van a két könyv között.


Kedvenc karakter: Sophie, Archer
Kedvenc jelenet: Sophie és Archer titkos találkozója
Borító: 5/5*
Értékelés: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése