2014. február 17., hétfő

Suzanne Collins: Az éhezők viadala (Az éhezők viadala trilógia 1.)

Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük Az Éhezők Viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé.
A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal – számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembe kerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel.
Suzanne Collins regénye megjelenése óta hatalmas siker szerte a világon. Az izgalmakban és érzelmekben bővelkedő regényből hamarosan mozifilm is készül.
Agave Könyvek, 2012
390 oldal

Kicsit furcsán tekintettem a könyvre, mert a csapból is ez folyt, és az ilyen könyvek illetve filmek véleményem szerint pocsékra sikerednek. De vannak kivételek és lám itt a kivétel! Azonban elkövettem egy olyan hibát, hogy 2012 márciusában, amikor a film kijött megnéztem. Mozis minőségben, felirattal nem nyújtott túl sok mindent. Le is mondtam róla a rossz minőség miatt és közepes filmnek könyveltem el. Egy idő után gondolkodtam, hogy újra megnézem, hogy hátha jobb élményt kapok, de nem néztem meg. Aztán, a kis drágámtól kaptam két 1000 Ft-os könyvutalványt a Cédrus Könyvesbolt és antikváriumba. Nagy nehezen megtaláltam hova költözött el Sopronban és Dany sulija közelében volt. Volt olyan kedves, hogy megkereste nekem és körülnézett. Aztán egy elintéznivalóm akadt és utközben Danyval beugrottunk, hogy körülnézzünk. Abban a reményben mentem be, hogy egy jó Stephen King könyvet szerzek be, de rábukkantunk Az éhezők viadala második és harmadik részére, érdeklődtünk, hogy az első meg van-e. Néhány hét és megérkezett a könyv és már a kezemben tartottam:)
Izgatott voltam, amikor nekikezdtem. Nagyon érdekes ez a világ, ahol a halállal kell farkasszemet nézned és a nyomorral együtt élned. De elszomorító, hogy olyan szörnyűségeket tesznek a Kapitóliumbeliek, mint például az Éhezők Viadala. Borzasztó, hogy minden körzetből kiválasztanak egy lányt és egy fiút, akik életre-halálra harcolnak és nem önmagukként térnek vissza. Főleg, hogy akár 12 éves kisgyerekeket akarnak elküldeni, például Primet. Ekkor jelentkezik önként Katniss. Mindenkit meglepett Katniss döntése, mert ez szokatlan volt mindenki számára, hogy valaki felajánlkozik. De Katniss nem fél a haláltól és a küzdelemtől. Lehet, hogy megrémíti maga a gondolat, de mindent megtesz édesanyjáért és húgáért. Apjuk egy bányabaleset következtében meghalt. Szomorú és sanyarú sorsuk van az embereknek a 12. körzetben, és valahol még rosszabb a helyzet. A másik kiválasztott pedig Peeta Mellark. A név ismerősen cseng Katniss számára és, amikor meglátja már tudja ki az a fiú. Gale, Katniss vadászpartnere hihetetlen fájdalmat érez, hogy elveszítheti a lányt. De nincs mit tenni, ha egyszer jelentkezett, és, amilyen ügyes, kitartó és bátor bízik benne, hogy visszatér.
Elindulnak a Kapitóliumba és hihetetlen finomságokat tálalnak. Soha nem látott egyikük sem ilyen ínyenc falatokat, Effi Trinket örömmel látta, hogy legalább tudnak kulturáltan viselkedni, nem úgy mint az előző páros. A mentoruk Haymitch, akit akárhányszor látnak seggrészeg. Nem viccelek. De egyességet kötnek vele a fiatalok, és így már kicsit elviselhetőbb a helyzetük. A Kapitóliumban folytatják a lakmározást, de eljön a felvonulás, az edzések, az interjúk ideje is akárcsak a Viadal is. Igyekeznek felkészíteni a fiatalakat, hogy túléljék az ismeretlen vadont, de csak egy valaki lehet az Éhezők Viadalának nyertese.
Az aréna minden évben más: van, hogy fagyos, sivatagos, esőerdős, mindenféle verziót el lehet képzelni, de Katniss holt biztos, hogy erdős terepre küldik őket. Hogy ne legyen unalmas a játszma a Játékmesterek több trükköt is alkalmaznak: változtatják az időjárást, lakomát rendeznek és még estig sorolhatnám, de nem fogom. Mert ezek a kis meglepetések adják a könyvnek a formáját, a történetét, és, hogy az ember elméje nem tud szabadulni az események sorozatától. Hihetetlen, elképesztő, csodálatos. Kedvencem lett, és érzem, hogy be kell szereznem a többi részét is. Már csak idők kérdése:)

Kedvenc karakter: Katniss, Peeta
Kedvenc jelenet: a Viadal
Értékelés: 5*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése