2014. február 25., kedd

Gillian Flynn: Holtodiglan

Ásó, kapa, nagyharang - a romantikus hollywoodi filmekben valahol itt ér véget a történet. Ám mi lesz ezután? Mi történik, amikor a boldog álom szép lassan szertefoszlik, s már abban sem vagyunk biztosak, hogy valóban ismerjük azt, akinek igent mondtunk.
Amy és Nick ötödik házassági évfordulója tragédiába torkollik: Amy eltűnik, és minden jel a jóképű férj, Nick bűnösségére utal. Amy naplójának részleteiből és a jelenben futó történetszálból izgalmas lélektani thriller bontakozik ki. Az olvasó döbbenten figyeli, hogy egy romantikus párkapcsolat miként alakulhat át szép lassan igazi pokollá... A kérdés csak az, ki tette valójában pokollá a másik életét?
Megdöbbentő, magával ragadó kötet az erőszak természetéről, a kapcsolatok ingatag hatalmi viszonyairól és a mindent át- meg átszövő sötét titkokról.

"Van abban valami nyugtalanító, ha az ember felidéz egy szívet melengető emléket, és közben fagyos hidegség tölti el."
Alexandra,2013
528 oldal


Ezúton szeretném megköszönni Dany ezt a csodálatos karácsonyi ajándékot, sajnálom, hogy csak most kerítettem rá időt, de tudod hány könyv sorakozik a polcomon, ami olvasásra vár.:)
Nos kezdjük az elején. Amikor megláttam úgy gondoltam, hogy ha ez a könyv több mint 2 millió példányban elkelt akkor tényleg nagyon jó lehet, kidolgozott történettel, kedvelhető karakterekkel. De az utóbbit sajnos nem mondhatom el. Nem kedvelem egyik főszereplőt sem.
Amyvel az a gond, hogy valahogy olyan unszimpatikus a viselkedése, pedig olyan figyelmes, kedves gesztusai vannak férjével és más emberekkel szemben is. Vannak érzései és a naplóbejegyzés során olvashatjuk, hogy ezt mások gyakran nem tartják tiszteletben és megbántják, bármilyen erős nőnek akar mutatkozni. Igen, szomorú, hogy ő bármennyire is igyekszik, nem tud egy szót vagy egy érzést kicsikarni valakiből. Át tudom érezni fájdalmát, de ki nem? Iszonyú érzés. Ekkor ugyan kicsit kezdtem megkedvelni, de valahogy visszataszított néhány gondolata vagy cselekedete az eddigi véleményemre.
Aztán itt van Nick. A jóképű férj. Még az elején Amy naplóbejegyzéseiben nagyon is szimpatikus volt. Olvashattuk, hogyan találkoztak, mit csináltak és megfigyelhető, hogy Nick kedvesebb volt a jelenkori énjéhez képest. Ám elkövetett egy olyan dolgot, ami nálam elásta. Ez olyan dolog, ami egy nő számára rendkívül érzékeny pont. És ekkor ki akartam rángatni a könyvből, hogy képen töröljem, hogy mégis, hogy a francba tudott ilyet tenni és utána ilyeneket mondani. Egy szerencséd volt öregem: hogy utána bocsánatot kértél, de ez nem oldoz fel bűnöd alól... Nick nálam ezzel elnyerted az év seggfeje címet... Aztán volt még olyan dolog is, amit kétszer kellett elolvasnom, mert nem hittem el. Este volt gondoltam félre olvastam, de nem ááá, Nick te egy hihetetlen alak vagy. MÉGIS, HOGY VAGY KÉPES ILYENRE ÉS UTÁNA MÉG MERSZ NYUGODTAN ALUDNI A FELESÉGED MELLETT? Őszintén szólva ekkor falhoz vágtam volna a könyvet és aludtam volna, de azzal Danyt sértettem volna meg, így tovább olvastam. Ám erről a borzasztó dologról tudomást szerez Nick testvére, Go. Kedves Go, én a helyedben megfenyítettem volna ezt a férjek gyöngyét, mert rohadtul megérdemeli. Alattomos dolgot tettél Nick!
Na maga a történet úgy kezdődik, hogy Amy és Nick New York-ban élnek és kénytelenek elköltözni: mindketten munkanélküliek lettek, és Nick anyja beteg. Ezért hazaköltöztek egy kis városkába, ahol Nick felnőtt, hogy ott legyenek édesanyja mellett bármiben is kell a segítségük. Amy egyáltalán nem érezte itt jól magát: egész nap a házban volt,  nem voltak barátai és mivel nem volt gyerekük végképp unalmasan teltek mindennapjai míg férje "dolgozott". Nick tanársegéd és A Bár tulajdonosa testvérével, Go-val. Aztán telnek a napok, a hetek, elérkezik az ötödig házassági évfordulójuk és, amikor Nick hazamegy sehol sem találja Amy-t. Ezzel a nappal veszi minden a kezdetét.
A rendőrség elkezd nyomozni, valamint Nick is felcsap magánnyomozónak. A rendőrség tehetetlen, találnak ugyan nyomokat, de nincs értelme az ügynek. Rengeteg minden kiderül, például: a nappaliban dulakodásra utaló nyomokat találtak, de ezek minden valószínűséggel megrendezettek, a konyhában valaki feltörölt egy csomó vért, aminek a mennyiségéből következtettek, hogy mély seb lehetett, Amy pár héttel ezelőtt járt a régi, elhagyatott plázában, ahol a saját védelme érdekében akart venni valamit. Ezek ugyan csak példák, számos ilyen fellelhető a könyvben. Amy eltűnése után az állítólagos legjobb barátnője, Noelle rengeteg ember előtt megvádolta Nicket Amy meggyilkolásával és elmondott még egy lényeges dolgot, nem értettem hogyan lehetséges ez.
Aztán eljutottam a könyv második szakaszáig. Itt mindenről lehull a lepel, kiderül minden kis hazugság és minden rejtegetett igazság. Hihetetlen, hogy egy boldog kapcsolat így el tudott fajulni. És, hogy őszinte legyek így nézve már az a véleményem, hogy nem csak Nick tehet ennek a házasságnak a romlásáról.
Gillian Flynn
Amyt kedves, aranyos, tökéletes nőnek találtam, de ahogy haladtam megváltozott minden. Szó szerint minden, napról napra minden rosszabb lett. Ugyan voltak napok, amikor minden kicsit jobb volt, de másnapra ez mind elveszett.
Szóval kedves Amy, kedves Nick! Gratulálni szeretnék nektek, mert közösen sikeresen tönkre tettétek  a házasságotokat! De Amy te ebben nagyobb szerepet játszottál, mert miattad ez nem boldog élet lett, hanem kínkeserves pokol!

Értékelés: ELMEBETEG KÖNYV
(Sajnos nem tudok pontozni... ez olyan könyv, ami nem 1 pontos, de bűntudatom lenne, ha az 5 pontot megadnám arra a pokolra, ami a könyvben játszódik...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése