2014. május 8., csütörtök

John Green - Alaska nyomában

John Green - Alaska nyomában
Gabo Könyvkiadó
248 oldal
56:13 volt az állás. Az ezredes fölpattant.
– Micsoda? Mi a baj velem?
Az edző visszaordított.
– Zavarod a játékosaimat!
– Ez a lényeg, Sherlock! – üvöltötte vissza az Ezredes.
A bíró odajött, és kirúgta a teremből. Én is kimentem utána.
– Harminchét meccsről rúgtak ki eddig – mondta.
– A francba!
– Igen. Egyszer kétszer tényleg felpörögtem. Egyszer tizenegy másodperccel a meccs befejezése előtt berohantam a pályára, és elloptam a labdát a másik csapattól, ami persze nem volt szép. De tudod, ügyelnem kell a hírnevemre.


Első pia
Első balhé
Első csaj
Utolsó szavak
A tizenhat éves Miles Haltert elbűvölik a híres emberek utolsó mondatai és unja otthoni biztonságos életét. A középiskola után rábeszéli szüleit, hogy írassák be egy bentlakásos iskolába, mert abban bízik, ettől talán megváltozik addigi unalmas élete. Itt ismerkedik meg Alaska Younggal, az okos, vicces és halálosan szexi lánnyal, valamint Chippel, az ösztöndíjas zsenivel, aki kollégiumi szobatársa lesz.
Százhuszonnyolc nap alatt Miles élete gyökeresen megváltozik, miközben Alaskát önpusztító viselkedése a végső tragédia felé sodorja.
John Green Alabamában járt bentlakásos iskolába, amely nem sokban különbözött az Alaska nyomában Culver Creekjétől. Az Alaska nyomában az első regénye.

Miles keresi a Nagy Talánt ezért ráveszi szüleit, hogy írassák be egy bentlakásos iskolába a Culver Creek-be ahova apja is járt. Beköltözésekor szobatársnak kapja Ezredest akivel összebarátkoznak majd megismerkedik a csapat többi tagjával akik segítségével igazi barátságra tesz szert és olyan élményeket szereznek neki amire Miles azaz Pufi mindig is emlékezni fog, a könyvben pedig ezekről az élményekről olvashatunk és megtudhatjuk Pufi megtalálja-e a Nagy Talánt.
Először azt hittem Miles az a tipikus karakter lesz aki sajnáltatja magát, hogy milyen unalmas az élete és mást szeretne de nem. Bár közbe-közbe kicsit esetlennek találtam és egy kicsit idegesített Alaska iránti imádata de végére ő is a szívemhez nőtt.
Alaska elég érdekes személyiség volt a hangulatváltozásokkal de egy vicces, magabiztos, és okos lány és nagyon tetszett az is, hogy feminista volt és mindig rászólt a fiúkra a nőkről való megjegyzésekért. A máz alatt viszont egy lelkileg összetört lány akit kiskorától kezdve mardos a bűntudat.
Ezredes örök favoritom volt az elejétől kezdve. Talán a könyv leghumorosabb karaktere. Ezek mellett pedig még okos és eltökélt is és Alaska mellett ő volt a másik nagy bajkeverő.

A könyv fantasztikusan átadta a kollégium hangulatát és a balhék egyszerűen fantasztikusak voltak néha-néha már szerettem volna bemászni a könyvbe, hogy én is ott lehessek Pufival és a többiekkel átélni a kalandokat és bufriedot enni . A könyv első felében rengeteget nevettem és csak szárnyalt a történet viszont a második felében hangulat teljesen megváltozott Pufi elhagyta magát de Ezredes segítségével viszonylag hamar összeszedte magát. Vani még télen írt egy véleményt a Csillagainkban a hibánkról és amikor végzett elolvastatta velem is és nem bántam meg. Azóta is John Green a nagy kedvenceim közé tartozik, és alig bírtam kivárni, hogy ezt a könyvét is olvashassam. Persze ez a könyv sem okozott csalódást az író filozofikus gondolatait és humorát egyszerűen nem tudom nem szeretni.

Kedvenc karakter: Ezredes, Alaska
Kedvenc jelenet: kosárlabdameccs
Borító: 5/5
Értékelésem: 5/5*

Külföldi borítók:
     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése